Nuffnang

13 May 2014

Jambu Batu Vitamin C Tinggi

Assalamualaikum

lama dah tahu, sebab mak selalu cerita antara buah yang paling kaya dengan vitamin C ialah jambu batu.
mak kata, bagus untuk amalan makan terutamanya untuk ibu-ibu mengandung, kan kena banyak makan vitamin C.

3-6 kaliganda banyak dari vitamin C dalam buah oren.
10 kaliganda banyak dari buah betik.
30-60 kaliganda banyak dari buah pisang.

Dah google, memang betul kata mak ayu. Plus boleh turunkan kadar kolestrol, anti oksidan, boleh turun berat badan dan macam-macam khasiat lain.

Lepas ni nak pi cari jambu batu lah.hehe

rujuk : Khasiat Jambu Batu




9 comments:

Nuriesya Nadia said...

Sedapnya jambu letak asam tu. Y_Y

Hani Fadhlina Abdul Rahman said...

Suka buah jambu batu ... Lagi best kalau yang takde biji nyer ... Nikmat tak terkata bila dapat cicah colek or serbuk asam ...

Nurzakiah Hanum said...

SEDPANYA ANUM MEMANG SUKA

Cik Itah@RRP said...

salam. oo banyak vitamin c rupanya..baru tahu hehe

Mar Mansor said...

bagus juga makan masa mengandung untuk tambah darah..antara buah kegemaran saya nih

ctfand (ctfand.com) said...

buah favorite nih. kalau letak asam..perghhh.. tapikan, kimi tak suka makan..busuk katanya..hihi

dilaella Ella said...

banyak khasiat rupanya.. memang buah fevret ni :)

Khir Khalid said...

Oh.. baru saya tau. Saya ingatkan oren.. Thanks sharing Ayu.. :)

QasehnyaRania said...

buah tempatn juga yg membantu.suka buat jus jambu batu