Nuffnang

05 May 2014

Rojak Orang Lama

Assalamualaikum

Hampir setiap isnin, ada pasar malam kat Permas 1 ni, ayu mesti ke sana. Selalu ayu beli jagung rebus la. Memang favorite sangat. Encik suami pula, dengan rojak special kegemaran.


Tak silap ayu, pakcik yang buat rojak tu digelar haji / pakteh. Sebab selalu 2 nama ni ayu dengar orang panggil. Dan stall bergeraknya (guna motor) diberi nama ROJAK ORANG LAMA.

Serius ramai yang berkenan dengan air tangan pakcik ni.. Sampai beratur. Tak de main tempah tempah. order ambil sampai turn kita. dan pacik buat rojak tu on the spot.

Ayu pernah tanya. "Lama dah pakcik buat rojak?"
Jawab pakcik "Sejak ko belum lahir lagi. 1974"
Ayu balas sambil senyum tanda respect. "Masa tu mak saya pun kecik lagi pakcik."


8 comments:

Nurzakiah Hanum said...

POWER

Farah Waheda Wahid said...

tiba2 terasa nak makan rojak boleh? muahahahaha...

Mar Mansor said...

eh kat pasar permas 1, mana ye?boleh cari ni..

memmet lenggeng said...

wah...mesti sedap kan?

JunAina said...

Orang lama masak dengan kasih sayang bukan masak semata2 nak duit...

Khir Khalid said...

Fuhh.. lama dah tak dpt pekena rojak terbaik...

Nur Syuhada said...

aduh bak kata loghat kedah pecah air liuq nie..tiba-tiba rasa nak makan rojak ...hihi..

ctfand (ctfand.com) said...

wow..mesti dah pakar sangat2 ni..silap2 tutup mata pun boleh buat... respect pakcik tu. moga diberi kesihatan dan rezeki berpanjangan..