Nuffnang

08 September 2011

Menu : Agar-agar coklat susu pecah

Assalamualaikum~

salam malam jumaat.
m0ga jumaat kita semua terisi dengan benda yang baik.
ye x.?

0keh. here i wanna share dengan u alls.

i ni pecinta puding, k0nyaku jelly, dadih dan juga agar2(lengk0ng).

s0..harini i masak s0meting.

*Agar-agar c0klat susu PECAH.*

hehe..
ini lah ghupa dia..


u 0lls nampak x serpihan susu tu?
hik3..

tu yg make my agar2 styl0..saje i pecah2 kan.

ececeh..

*padahal..i xsengaja..sbb i xsaba tunggu dia beku..i dah kerat2 30 dia..tu yang pecah sikit.dah terpecah..i tuang aje..sayang membazir..*

kalah m0nafendi. hahaha...

0keh..

mahu tayang lah rupa setelah dip0t0ng..


hihi..sedap..

atas permintaan bakal adik ipar. ececeh..perasan kau ayu..
dia mintak resepi.

yang ajar i buat agar2 ni my kazen..*maaf ye kazen..i dah 0lah resepi..sbb yang susu tu lembut sgt*

bahan-bahan :
agar2 susu :

  • 12gm agar-agar yang tali tu
  • air 1 1/2 cawan
  • susu cari 1 tin
  • gula secukup rasa *1/3 cawan is en0ugh..manis buah gitu*
  • esen vanilla sikit.


cara-cara  buat agar-agar susu :

  1. basuh agar-agar dan tos.
  2. masak agar-agar, air,susu dan gula serta esen vanilla hingga larut dan didih
  3. tapis dia. kalau x..aje la ket0l2 agar2 tu nanti..
  4. then..simpan dia bagi beku. *mak kata..jgn trus masuk esb0x..nnti r0sak esb0x.*
  5. agak dah keras.. p0t0ng dia empat segi m0lek2..susun t0nggang terbalik atas l0yang supaya petak2 tu    nampak bila dah campur c0klat.

bahan-bahan :
agar2 cek0lat :

  • 10gm agar-agar yang tali tu
  • air 2 cawan *sbb xyah susu..s0..ltk la lebih*
  • gula secukup rasa 
  • *s0ry i lupa n0ted : paling utama..serbuk k0k0 1/3 cawan..
cara-cara  buat agar-agar c0klat :

  1. basuh agar-agar dan tos.
  2. masak agar-agar, air dan gula hingga larut dan didih
  3. masukkan serbuk k0k0
  4. tapis dia..
  5. then..tuang la dlm l0yang yang u 0lls susun petak2 susu tu.
  6. siap! tggu keras dan b0le p0t0ng dan makan........ =)


hehe..lain kali kita share lagi yep.

Resepi Lain ? Sila ke : Resepi Mudah Ayu Zan

Salam Kasih,

Ayu Zan

2 comments:

Maaruf Tanker said...

mcm sdp jer nak ckt heheh

ayu zan said...

hahaha..meh la datang sini..