Nuffnang

08 March 2014

Pray For MAS MH370

Assalamualaikum
pray for MH 370

Ayu tengok jadual penerbangan 12.41pagi.. terbang ke Beijing. Sama macam masa ayu terbang ke China 3 tahun sudah masa rombongan kerja bank dulu. Tapi masa ayu terbang dulu dalam kul 1 lebih dan naik China Airlines menuju Shanghai --> Beijing. Masa nak naik flight tu memang ayu berdoa moga selamat pergi dan balik. Debar je rasa almaklumlah, first time naik pesawat. 

BERITA : Kehilangan Pesawat MAS MH370

Memang sentap dengar berita ni.  Bacaan semasa musibah adalah Inna lillahi wa inna ilaihi raaji'un.. Semoga keluarga mangsa tenang dan redha berhadapan dengan situasi getir ini. Semuanya dalam aturan Allah Maha Pencipta. Dia maha mengetahui apa yang terbaik buat hamba-hambaNya.


Hidup dan mati Allah je tahu. Ayu doakan urusan mencari dan menyelamat lancar dan dibantu Allah. Mudah-mudahan doa dan solat hajat dari sekelian hamba Allah sedikit sebanyak membantu  melancarkan proses dan diberi petunjuk oleh Allah ke mana 'hilang' nya kapal itu.. Tambah lagi ada bantuan dari negara luar, moga-moga urusan lebih dipermudahkan.


Dalam keadaan macam ni, masih ada juga orang-orang yang ntah apa-apa masih lagi bertelagah dan buat spekulasi bukan-bukan pasal politik, itu yang ayu KECEWA. Bolehkan hal sebesar ini melibatkan ratusan nyawa manusia nak dikait gandingkan dengan isu politik??? nonsense. 


STOP buat spekulasi entah apa-apa. Proses ni makan masa kan. Kalau betul jatuhnya ke dalam laut nan luas, pasti makan masa. Jangan komplen kata lambat atau apa. Sebaliknya kita doakan keluarga mereka tabah dan sabar menanti berita. Doa moga-moga urusan mencari ditemui.


Keep on praying. Tiada kata seindah DOA. Mungkin peluang hidup tu tipis. Tapi kalau jumpa jenazah dan dapat disemadikan dengan caranya juga dah cukup baik buat keluarga mangsa.


KUN FAYA KUN


p/s : Air France dulu terhempas tahun 2009 ambil masa 2 hari untuk jumpa serpihan ekor pesawat dan 2 mayat, Ambil masa 6 hari untuk jumpa 1/5 mayat drpd 200 lebih penumpang..dan akhirnya bangkai pesawat di jumpai sepenuhnya pada tahun 2011. 

5 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

kt doakan yg terbaik

aminn

Zamani Abe said...

oo ayu ada gak pglmn ke china ye

Zizie Zack said...

pagi tadi, rasa macam nak menangis je ada orang politikkan isu ni.. seriously, dorang tak ada sensitiviti :'(

ctfand said...

moga mereka semua selamat dan dapat kembali ke pangkuan keluarga masing-masing nanti...amiiiinn... :(

Ayu Zan said...

@Zamani Abe haah. pernah masa zaman muda mudi kerja bank. hehe