Nuffnang

19 December 2013

Tinta Jumaat : Dapat 1K likes baru bertudung

assalamualaikum

Terasa terkilan sedikit dengan sikap muslimat di bawah ni. Moga Allah beri pertunjuk dan jalan buatnya. Keinginan nak bertudung tu memang baik dan dipuji. Malah, berhijab itu dituntut dan diwajibkan keatas setiap umat islam. Tapi kalau 1000 likes baru berhijab...saya sedikit kecewa lah.

tutuplah auratmu ye dik., tak perlu tunggu 1000 likes ya. Sebab tutup aurat itu perintah Allah bukan boleh dipilih-pilih.


Firman Allah SWT yang bermaksud :"Hendaknya mereka itu melabuhkan tudungnya sampai ke dadanya, dan janganlah kamu mendedahkan aurat dan perhiasan kamu kecuali apa yang terzahir"(Surah an-Nur ayat 31)

17 comments:

ctfand said...

sabar je lah.
tak tahu nak kata apa..moga kita semua sentiasa di dalam petunjuk Allah dan hidayah sentiasa dipercepatkan oleh Allah..amiinn..

Maya Omar said...

mgkin ni cara permulaan utk dia..moga diberi hidayah..

Mar Mansor said...

niat tu ada tapi cam keegoan masih bersisa..

* OZIE MAHSA said...

moga kita ikhlas dalam melakukan sesuatu...dan hanya kerana Allah...

nuyui a.k.a miss YUI said...

mngarut je..

Mime MF said...

err kalau tak dpt 1000 tak bertudung la ye? emmm

msredcheesecake said...

semuga dia dpt 1000 likes n semuga dia kotakan janji bila dah dapat...

IntaNBerliaN said...

MOGA DIA DIBERIKAN hidayah

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

semoga dia sedar apa yang dia perkatakan.. usah mencabar Allah dengan keegoaan.. kita doakan agar diberikan hidayah kepadanya..

Mazatul Muhamad said...

Semoga Allah memberikan yg terbaik utk dia.. Kita doakan yg terbaik juga utk dia :)
'Sesungguhnya Allah mengetahui apa yg kita tidak ketahui'.

Mazni Munawar said...

tak ikhlas nk tutup aurat. haihh.

Azlan Strider said...

adakah ia sengaja mencari populariti??apa-apa pun kita doakan supaya terbukak pintu hatinya untuk bertudung..

Regards,
-Strider-

memmetlenggeng said...

Inilah yang kita tak berapa nak gemar dengar...Biarlah pakai tudung kerana ikhlas. Nanti takut jatuh riak pula sebab-sebab nak pakai tudung tu kalau macam ni

Norhasniza Khalid said...

nak tutup aurat yang wajib tu pun nak buat cenggitu ke...

Dhia Dirham said...

orang macam ni pun ada ka?

Khir Khalid said...

Astagfirullah... org mcm ni pun ada..

Pha Is said...

hmm.. sekadar nk cari publisity murahan je tuh..