Nuffnang

19 July 2014

Cornflakes Madu

Assalamualaikum

tahun ni nampak gaya ayu macam tak homemade kuih. Mana tak nya dah hujung hujung ramadhan ni baru la nak mencari baju raya. Baru sihat sikit. Alhamdulillah..

Tapi, demi melunaskan permintaan suami, mak dan adik adik nak makan cornflakes madu seperti tahun tahun sudah, gagahkan diri juga buat. Nasib baik requestnya cornflakes madu. Kalau requestnya biskut biskut raya, ayu surrender lah. hehe


Kali ni ayu bakar guna pemanggang ajaib. Kat rumah belum ada oven lagi. hehe. Tapi alhamdulillah.. Mudah je. 5 minit je bakar dengan api kecil.

Resepi ayu dah share tahun lepas.. di sini.

Resepi :
1pack besar cornflakes
1cwn madu
1/2 cwn gula perang/ising *ikut suka
Separuh Butter (pek kecil)
Kismis/Ceri atau sebarang hiasan


  1. Masak butter,gula,madu.
  2. Campur dgn cornflakes+kismis. Gaul sebati.
  3. Masuk dalam cup-cup kecil mahupun besar, dan hiaskan.
  4. Bakar sekejap dalam oven. agak-agak berubah warna.. boleh lah dikeluarkan..:)

Kira ok lah kan.. 1 kuih homemade. hehehe.. lain semua menempah aje dengan kawan terdekat. 

Sekian. :)

8 comments:

Mimi Azirah said...

sedapnye

QasehnyaRania said...

peberet adik adik ciksu juga..
lyn j mkn..

ctfand said...

favourite kimi ni. dah habis satu balang dia makan...ish..ish..ish. nak kena beli lagi..

QasehnyaRania said...

morning ayu :)

Azhafizah Md Nor said...

mudah je buat kan..sedap pun sedap.

Mar Mansor said...

yeah kuih raya y simple tp sedappppp

Cik Itah@RRP said...

salam. thanks share..insyAllah nanti sy cuba ..

Sya Mimie said...

Tahun ni xdpt nk buat pape biskut.. Dgn oven pn xde lg.. Lgpun keadaan diri dh sarat.. Seronoknya klau dpt buat kn.. Puashati.. :)