Nuffnang

29 July 2013

Jelly Mould Baru

Haritu masa kat muar,
jalan-jalan kat kedai besar nama "APPLE LADY"
belek sana sini
pastu terjumpa cetak nak buat jelly/agar-agar yg comel lote.
ada banyak bentuk.
tapi saya amik yg kat bawah ni.
tergoda lak tengok ada bunga ros tu.
murah pulak tu. xsampai rm2 pun.

dan semalam apa lg, konnyaku serbuk tu ada, ayu pun masaklah ia.

tapi, pewarna pulak xde..
belasah ajela pakai kordial
base : sunquick oren
bunga : sirap
daun : calamansi (tapi xbape nak hijau)



selebihnya ayu masuk mould kecik-kecik dapat lah dalam 20 jelly.
dan pukul 10 malam, uda khatamkan 15 jelly tu.
balance 5 tu sebab dia kesiankan kakak dia la tu. heheh

nota :

jelly ni kenyal-kenyal ala ala sumi.
tu yg laju je makan.



8 comments:

cik atie said...

Atie baru je buat dadih menggunakan acuan yang ade bentuk jugak 2 hari lepas... suke je tengok hasil die.. makan ckit je... kikiki...

IbuNoey said...

wah,sedapnyer....

Ayu Zan said...

Semangat nak buat je kan atie..

Ayu Zan said...

ibunoey : haah kak.. ayu mmg suka spesis jelly nih.

Byha Nabihah said...

wahh rajinnye masak!!

btw malam smlm try puding roti resipi ayu, jadik
tq tq ^_^

Ayu Zan said...

byha : yeke biha? waaa.. sedap kan? hihi

Izan Ishak said...

kalau jeli camni mmg laju pun kat rumah ni. sedap makan sejuk2 kan ayu!

Ayu Zan said...

kak izan : tu la.. sorang makan pun cpt habis.ehehhe