Nuffnang

17 July 2013

Menu : Kek Batik Nestum


Assalamualaikum.

semalam buka puasa saya buat kek batik.
biasa buat kek batik biasa tu 
semalam try campur sekali nestum.
orang kata sedap.

not bad.
 adik saya uda suka sangat.
uda kata, pasni buat letak nestum lagi.
hehhehe

tapi kalau ayu plk suka plain je rasa milo..masing2 punya taste kan..

bangun sahur td..da tinggal suku loyang. sape lg..uda & angah la makan.
*happy*
siapa tak happy bila kita masak orang makan kan.hihi

tapi sori.. gambar mmg hancus. mana tidaknya. tu pakai snap je masa nak bukak posa.
xsempat nak setting platting molek2. golek2 je kek tu.
ele.. sejak bila pandai buat tu semua ayu?
hehhe

hancus .hihi. xlawa tapi sedap tau. yg nampak macam serpih2 putih tu nestom la tu.hehe

resepi? ala..malu plk nak share.yela kan..usha blog2 masakan otai kemain hebat resepi.
ayu punya..ala2 resepi budak sekolah.kikiki..

250gm butter + milo sepaket + 1/2 tin susu pekat manis + esen vanilla = godak2 atas api sampai sebati.
masukkan biskut meri yang dah patah 4 bahagian. kacau-kacau bagi rata..+nestum (dlm 1/2cwn kot.hihi) (bole gak add on kacang/kismis)
ok siap. masuk loyang. padat2 pakai sudu.. dan masuk esbok.lepas dah keras (semalaman katanya) boleh la dipotong.

sekian. senang kan? hihi.. dok pakai milo aje. ada resepi pakai telor, tepong, kaya, koko, coklat rice. mcm2 resepi ada.

Resepi Lain ? Sila ke : Resepi Mudah Ayu Zan

1 comment:

Mahirah Ridzuan said...

Boleh trylah... mcm sedap..