Nuffnang

19 August 2013

Ajal Menjemput Tak Kira Masa

Assalamualaikum.

susulan kes pakandak ayu meninggal dunia - marsiling drive, singapore

ayu terkesan.

Allah tu berhak ambil hambanya bila bila masa sahaja kan?
sebab kita ni milik Allah secara total.

arwah sihat pada pagi hari. Masa ayu sampai rumah arwah, ada 2 teko air teh tarik & teh O.
itu kebiasaan arwah. gemar sediakan sarapan untuk anak cucu.
malah, beberapa minit sebelum pergi, arwah baru je balik dari pasar beli lauk pauk.
kiranya, lepas balik pasar, tukar baju. terus kena sesak nafas, peluh sejuk naik, dan tangan mula kebas kebas.

tak berapa minit lepas tu, Allah jemput pakndak. Doc sahkan serangan jantung even sebelum ni xde declare sakit apa2 pun.

serangan jantung tu Allah jadikan sebab je kan.

moga-moga kita nanti pergi dalam keadaan husnul khatimah.. aamiinn..

4 comments:

IbuNoey said...

cara pemergiannya mudah je kan.moga semasa kematian menjemput kita pun dipermudahkan caranya..

naima said...

semuag kita yg masih hidup ni sedar akan kekuasaan Allah.

QasehnyaRania said...

innalillah
salam takziah

Cik S :) said...

innalillah..arwah pergi dalam sihat. tak sakit mana pun, tiba2 dah pergi. arwah pakcik sy pun sama jugak macam ni. tapi arwah koma sehari. then terus meninggal. apapun, al-fatihah buat mereka :(