Nuffnang

18 February 2014

Dulu Lain Sekarang Lain

Assalamualaikum

pagi tadi dengar radio IKIM topik dulu lain sekarang lain kalau tak silap. Yela, dengar sikit je masa on the way pergi kerja. Macam-macam orang cakap.

hmmm..no komen

dulu kena rotan kat sekolah tunjuk mak pak, kena "nasi tambah" lagi.
sekarang kena rotan, tunjuk mak pak, makpak datang sekolah marah cikgu.

isk isk













dulu kalau bawak report card merah-merah kena marah mak pak,
sekarang kalau report card merah-merah cikgu kena marah.

hehe.. tu je dua yang ayu dengar kat radio lah.

ada banyak lagi kan beda dulu dan sekarang.. terlalu banyak. Tapi harapnya keluarga ayu nanti (bila ada anak-anak) tidaklah jadi seperti foto di bawah. Allahu Robbi, tiada nilai kekeluargaan langsung. Masing-masing dengan gadget. Salah guna tu. huhu

jangan jadi mcm sekarang tu


Till then, daa.. Wassalam

10 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum ayu, hehhe berbeza betul zaman dulu dengan sekarang kannn. risau gak nak jadi ibu ni... harap2 dapat besarkan anak sebaiknya. in shaa Allah (",)

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

teringat masa kecil dulu pernah ditotan oleh ustazah sebab tak solat subuh..

Nurzakiah Hanum said...

berbeza kan

Mar Mansor said...

dugaan ibu bapa zaman sekarang..
semakin maju negara..semakin jauh dengan agama..Allahuakbar..semoga kita dilindungi

kenny977world said...

slm 1malaysia....Dunia dah moden zaman pun berubah..kita pun dah tak macam dulu dulu...

ctfand said...

dulu pernah je kena pukul dengan buku teks sebab tak hafal hadis. haha..garang gila ustaz akak tu. tapi takdela sampai nak report polis. nak ngadu kat mak bapak pun takut..

Nadya Dyana said...

rindu zaman dulu huhu

Khir Khalid said...

Manusia skrng dah berubah.. ada yg baik & bnyk juga yg tak baik kan.. salam rabu Ayu.. :)

Zamani Abe said...

dipengaruhi budaya & perkembangan tknologi

Zara Nurhaidah said...

ini kburukan teknologi bila di= salah gunakan.. mjadikn kita leka dan alpa.. sgala2 nya terabai.. ~.~