17 February 2014

Tasbih Elektronik

Assalamualaikum

Bismillah...

Macam yang korang tahu, ayu adalah penjual tasbih. Ada pelbagai jenis tasbih dipasaran sekarang. Antara yang ayu suka nak war-warkan di sini ialah tasbih elektronik yang sangat mudah dan ringkas untuk digunakan. Biasa ayu gunakan ketika memandu. sebab dia ada tali yang membentuk seperti tali jam. So, just perlu setkan muat jari anda. Dan boleh zikir dan count dengan memicit/menekan butang dia setiap kali melafazkan zikir tu.



Ayu tahu, nak zikir tak ada tasbih pun boleh kan? Tapi secara peribadi, alat-alat count zikir ni sebenarnya berguna untuk kita memberi fokus pada apa yang dilafazkan.. Kalau tak ada, boleh jadi hilang fokus kadang-kadang.(secara peribadi lah) Ya.. boleh juga guna khidmat count guna senggat jari seperti yang dipelajari ramai. Kalau lepas solat, duduk-duduk mungkin sesuai.

Tapi, kalau memandu, ketika trafik sesak, tangan masih perlu berpaut pada stereng, rasanya tasbih elektronik yang compact ni adalah solusi paling sesuai.

Even, baru-baru ni ada juga yang memberikan tasbih digital ini sebagai hadiah kenduri mahupun walimatulurus. Allahu Robbi.. Moga ramai mendapat manfaatnya.


Lagipun, harganya bukannya terlalu mahal, sesetengahnya bagi doorgift dengan harga yang lebih mahal dari harga tasbih ni kan? :) Yela.. tepuk dada, tanya iman, tanya akal, tanya selera.


Untuk rakan-rakan yang nak beli secara runcit atau sikit-sikit untuk guna sendiri... ayu jual dengan pembelian minima 5 pcs dengan harga RM20. dan poslaju kos RM6 sm/RM9ss. Kalau beli lebih banyak, lebih murah. boleh jadi RM2 sahaja per pc. tapi tu kena beli borong la. 


Kalau ada yang minat, just bagitau qty anda nak dan boleh direct sms ayu 0103787836 atau email ayuzan@hotmail.com.

8 comments:

sitirohaida said...

tuari ada sorang pensyarah tu bagi kat husband..memang mudah menggunakannya..

nuyui a.k.a miss YUI said...

mmg berguna gak cam ni =)

Sheila Salim said...

Assalamualaikum ayu. wahh bagus ni.. biasanya sheila pakai tasbih je.. jenuh gak kalau terlupa kiraannya. heheeee in shaa Allah ada rezeki lebih sheila roger ayu ekk ~~~

Suri Sutera said...

memang senang kan?

Anum said...

cantiknya

anamizu said...

wahh kalo buat gift utk wedding ke kan.. boleh la ana tlg promote nti hehe

TelingaBulat said...

nnti nk try gak..tb kekadang gune jari kekadang eh lupe da bape er haha

Mizz Aiza said...

mudah dengan adanya tasbih elektronik ini.. akak ada 1..