Nuffnang

13 January 2014

DIY Nikah : Alas Dulang

assalamualaikum

kita sambung entry DIY masa nikah haritu ya.

kalini mengenai alas dulang. Ayu asalnya memang cadang nak buat sendiri pun. so, terhasillah alas ikut imaginasi ni.

simple jek.

bulatnya tu ayu ikut kata member ayu, dia tekap guna dulang makan nasi ambeng tu. tau kan? yang besar tu.

buat kaler krim. saje. supaya nanti bole turun kat adik2. hehe. warna yg selamat.

siap iron daa..hihi

 cube perhati. sebenarnya renda dia tak cukup. gi kedai tu semula..kaler nya da habis, so, terpaksa la ayu selang selikan dengan hijau cerah sikit tu. hehe. tapi bila da susun kat dulang betul2 tak kelihatan pon beza tu.

masa lafaz taklik. 
dari jauh ok je kot alas tu.hehe..

bajet?

3 meter satin yang RM 3.20/m (dapat 11/12 dulang) - RM 9.60 purata 1 alas 80 sen. *tu pun ada lebih lg.

modal :

kain : RM 0.80
renda : RM 1.50 (guna 1.5 meter untuk 1 alas. harga renda ayu RM 1/m)
jahit tepi : RM 0.70 

total : RM 3.00 

hohoho. murah kan? survey kt kedai mahal gak simple simple pon. hihi. Kalau DIY, bole buat ikut kehendak kita. dan dijamin jimat. nak bagi dia jadi harga RM 2.30 pun boleh, korang lilin je. xyah jahit tepi.

USAHA tangga KEJAYAAN.hehe

13 comments:

Yumida Huda said...

wah bagusnye ayu...diy mmg jimat kos n kreatif

Mar Mansor said...

saya pun buat sendri alas dulang camtu..jimat & leh guna untuk adik beradik lain..

Nur Syuhada said...

cantik...

Kenit Cinonet said...

kreatif! ayu memang berbakat :)

dilaella Ella said...

wah memang jimat dan kreatif. :)

Ayu Zan said...

@Yumida Huda hihi.. jimat dan minat kak yumi

Ayu Zan said...

@Nur Syuhada tq

Ayu Zan said...

@Kenit Cinonet alhamdulillah kak..

Ayu Zan said...

@dilaella Ella hihi. tau xpe..

Ayu Zan said...

@Mar Mansor praktikal kan kak.. kalau nak tukar renda je pun xpe. jimat da

thisni3zahata said...

Good Job Ayu!!..sy dulu pun deco sendiri jgk..siap semua ipar turun padang tolong deco sekali..kiki

memmet lenggeng said...

Rajin Ayu buat dulang sendiri..Boleh ambil tempahan lepas ni

Karya Mahirah said...

Ayu, tahniah ya...