Nuffnang

10 October 2013

Cinta Monyet

Assalamualaikum.

amboi tajuk ayu. bukan main lagi kan. :)



saje je buka isu 'cinta monyet'. Cinta monyet ni merupakan satu gambaran percintaan yang suka-suka dan pada pendapat ayu ia sesuai digunakan khas untuk budak sekolah. Atau lebih tepat cinta anak-anak kecil.

Rasanya hampir kebanyakan orang melalui fasa ini masa kecil-kecil dulu. Betul tak? Main pondok-pondook, main kawin kawin, main masak-masak. :)

Tapi zaman sekarang ni cinta monyet pun jadi bahaya rasanya. sebab budak-budak sekarang dah advance. So, kena kawal juga gerak geri mereka. Lebih-lebih lagi peredaran teknologi makin maju, cinta monyet sekarang versi cinta monyet internet, cinta monyet muka buku, bukan lagi main masak-masak pakai tempurung kelapa atau main kawin-kawin pakai tanjak daun kelapa. Tu yang jadi kes, sekolah-sekolah dah ikut kawan kenal dalam muka buku.

Moga-moga Allah lindungi kita dan orang terdekat kita dari bahaya teknologi ini. aamiinn..

Nota Ayu : Korang pun mesti ada kisah sendiri kan? hehehe

8 comments:

* OZIE MAHSA said...

adaaa.... dah jadi sejarah hehe

Mar Mansor said...

cinta monyet zaman siber ni sgt bahaya..

Mazatul Azura Muhamad said...

Sekarang cinta monyet x macam dulu.. bahaya oo.. kene pantau anak anak kita ok..

Yumida Huda said...

aa hati2 dgn kenalan melalui laman sosial
bukan semuanya kita blh percayai
sentiasa berwaspada
nice sharing

Norhasniza Khalid said...

errmm.. hati hati ayu, zaman sekarang bukan boleh percaya sangat

memmetlenggeng said...

Cinta monyet akak, masih ingat sampai ke hari ni. Tapi cinta sebelah pihak je..huhuhu..Bertepuk sebelah tangan

Atien Zz said...

Dulu main kawen2 ni,letak bunga kat kepala,,kompang2..hehee.seronok lau ingt.BUDAK SKRG MAIN KAWEN2 BETUL2 PUNYE KAWEN.Ngeri..

Cik Tieka said...

takdenya istilahcinta monyet..smua tu mbawa ke pintu zina je..baik elakkan :)