Nuffnang

25 September 2013

childhood memory : Aiskrim calong

Assalamualaikum

zaman kat kampung..
selalu ada orang naik motor bawak tong aiskrim kat belakang.
sambil bunyi loceng.. 
pastu dok jerit jerit suruh pakcik tu benti.

cume kat JB ni aiskrim calong nya tak pakai scoop yang bulat. dia ambil aiskrim segi empat dan kerat pastu tepek atas calong dia.

apepun. sedap. :)

6 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum ayu. sedapnya aiskrim! sheila still lagi minta suami belanja aiskrim petang ahad. hehhehe.

cik atie said...

rindunye nk mkn ais krim ni... ms bljr kat s.alam, selalu gak beli ais krim ni...

Mar Mansor said...

suka sgt eskrem ni..tapi sekarang ni kalau y lalu depan umah naik moto samada bunyi hon @ mat kool..mat kool kawan ku smua wrga asing..huhu

TelingaBulat said...

skg jarang jugak jmpe yg bonceng moto jual ais krim smbil loceng bunyi..skg padle pop je yg dok naynyi dok pasang kt radio..rare laa ;)

Khir Khalid said...

Dulu masa sekolah rendah.. tiap hari balik sekolah mesti beli.. nostalgia lah :)

IbuNoey said...

akak mmg suka aiskrim cam ni. sampai sekarang masa preg pun kadang sibuk suh hubby cari aiskrim ni..

barulah lega dapat blogwalking..