Nuffnang

14 September 2013

Tutuplah.. Bukan Balut..

Assalamualaikum.

Ayu ni bukan jenis addict sgt kat gosip artis.
tapi tu lah, kekadang orang like like kat fb..terkeluar kat news feed kite kan.
sudahnya tertahu la jugak.

sedih dan kecewa dengan sikap segelintir artis yang dikenali dengan imej hijabnya. tapi dah macam mempermainkan pula bila melihatnya. Pakai tudung, tapi jadi duta produk pelangsingan badan. Pastu apa lagi, cari kain satin balut badan dah macam ikan duyung. hehehe. Amboih. Jangan lah macam tu.. Pastu syiok la baca jawapan balas,
Lagipun saya duta produk pelangsingan, dan saya nak promosikan produk tu. Jadi, takkan lah nak pakai baju kelawar pula kan…?

hampa rasa... tak cantik baju di mata manusia takpe..asalkan cantik di mata Allah..baju kelawar lg sopan. (-_-)

Bukan ayu tak sokong jadi duta. Yela,..nak duit kan.. Ayu pun nak gak jadi duta. =p. kikiki.. tapi, janganlah sampai kita sebagai wanita islam ini dieksploitasikan sebegitu rupa. Jadi macam Heliza Helmi. iklan rambut sunsilk, tapi tak tunjuk rambut. :-)


rasanya, muslimah bergelar artis kena choosy sikit bab bab gini kan.Tampak remeh, tapi kesan dia, orang bukan islam punya pandangan? Lagipun, kan public figure ni bagi impak besar.. jadi, kalau mereka bantu dakwah melalui penampilan baik yang disukai islam.. alangkah manisnya..

Takpelah, ayu doakan beliau segera diberi hidayah oleh Allah agar kembali ke jalan yang benar. :)
dan kita pun, sama-samalah audit diri.. sama-sama baiki diri.. :)

Nota buat diri sendiri :
Wanita berhijab belum tentu baik, tetapi wanita yang baik pasti berhijab. 
sebab apa..? sebab muslimat itu patuh pada suruhan Allah. 


5 comments:

Cik Mun said...

mun suka heliza..dia sentiasa sopan je :)

ZakiRasli Blogz said...

ni mcm ayat dri artis fida je kak :D heehe

Luqmanzakaria said...

macam kenal jer ayat dr artis mane..kihkih..sabor jelah.

Norhasniza Khalid said...

macam-macam sekarang ni.. hihi

Sya Mimie said...

oo..pasal artis ni ye.. ada baca kisah ni.. mmang ketat baju dia..