Nuffnang

13 September 2013

Ladybug atau Ladybird?

Assalamualaikum.

Korang sebut apa? Ladybug atau Ladybird?
tu ada orang req suh buatkan 2 ekor ladybug bercinta kat bekas pensel dia. hehe
masa zaman sekolah, ayu dok memikir..kenapa BIRD?
itu kan kumbang. Tak puas hati rasanya ketika tu.
Pastu bila makin besar makin besar ada la ayu tengok orang spell it ladyBUG!

okey, terus ayu confident..orang cakap ladybird.. ayu betulkan LADYBUG. sebab bug tu maksud dia serangga. so.. Ladybug lebih sesuai. Tu pendapat peribadi la. hehe

rupa-rupanya selepas beberapa siasatan dibuat dengan mencari sebab musabab...akhirnya jumpa..
LADYBIRD - UK
LADYBUG - AS
rujuk : sini

dua-dua tiada salahnya. mereka tetap serangga hitam merah tu. hehe.. like truck & lorry. dua-dua menda yang sama. :)

Nota hati : ayu pilih ladyBUG..sebab tu serangga bukan burung, hhehhehe

10 comments:

cik atie said...

atie selalu panggil 'ladybird'.. hihi

fiza saiza said...

hurrmm..setuju..ladyBUG lebih sesuai :)

Yumida Huda said...

ladybug nampak spesifik lagik kan ayu..hehe
mcm jewellery-uk
jewelry lak -us
tp yumida lebih suka guna word jewellery..

dilaella Ella said...

biasa sebut ladybird, tapi ladybug lagi sesuai :)

Ayu Zan said...

jewellery nampak more glam. hehehe..

QasehnyaRania said...

hihi. ciksu baru je tahu..
thanks share dear ;)

3 hari cuti pergi mana.. hihi

nuyui a.k.a miss YUI said...

jd sama je ea..

hihi

Akmal Halim said...

mula2 ingatkan dua2 tu bukan sejenis..rupanya sama je ye..ilmu baru ni..thx ayu :)

Angel Shared said...

kalau Angel lebih suka Ladybird kak hehehehe
salam kenal ya kak...

kucha lana said...

hu3..slang US dgn Uk mmg jauh bezanya