Nuffnang

25 September 2013

Pokok Duit Duit

Assalamualaikum.

Entri kali ni berkaitan pokok duit-duit. 
gambar di bawah ayu snap masa gi UTM. Terpandang pokok tepi tasik ada pokok duit-duit menumpang atasnya.


terus teringatkan zaman kecil-kecil.
ambil "duit-duit" tu jadikan macam syiling masa main pondok-pondok. Ayu, adik-adik dan kawan-kawan petik kat pokok kelapa belakang rumah. Ayu kan duduk kampung... Seronok masa tu.. :)

Korang pun mesti tahu kan pokok duit-duit ni?

5 comments:

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

pernah tengok pokok duit-duit ni di kampung.. ia senang tumbuh..

Yumida Huda said...

selalu main pokok ni
ambik pastu bunyikan kat atas kepala
ala2 bunyi kutu gitu..hehe
yumida isi tabung Nuffnang sini...selamat menabung :)

Mieya Atiera said...

Dah susah nak jumpa kat tempat tinggal Mieya nie.

* OZIE MAHSA said...

masa kecik selalu nampak....sekarang dah jarang jumpa.... saya suka tengok je...hehee

Teena Tna said...

Dulu selalu petik & patahkan daun tu kat telinga nak dengar bunyi dia.