Nuffnang

13 September 2013

Menu : Sambal Tumbuk - Ikan Bilis

Assalamualaikum.

2 hari lepas, ayu masak bubur. rasa macam malas nak makan nasi. hehe
pastu, ayu fikir...bubur tu nak makan dengan apa ya. nak yang pedas-pedas sikit.hihi

tup-tup dapat idea.. Ikan bilis! Tapi ayu ni xlayan sangat ikan bilis goreng. Mesti nak jadikan dia sesuatu baru makan dengan bersungguh.

akhirnya jadilah sambal di bawah. Sory ayu xtahu nama apa..


Bawang besar 1/2 + cili 5 biji + ikan bilis (sesusu) = goreng (agak-agak masak)
Lepastu tumbuk diorang ni bersama bahan perasa.
*kuantiti sila agak-agak ikut tahap kepedasan uolss*

okey, siap. alahai..senang beno. segan aje tepek resepi. hehehe. sama macam sambal belacan, tapi tak de belacan, pakai ikan bilis. kot-kot ada kat luar tu alergic belacan, nak gak sambal tumbok, buat ah gini. Sodap...

ayu dadar telur+bawang, dan makan bubur bersama telur dadar dan sambal tumbok ikan bilis ni.. 
alhamdulillah.. :)

Resepi Lain ? Sila ke : Resepi Mudah Ayu Zan

2 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

yui suka cmni..best2..

Cik Mun said...

pandai ayu reka resepi..hehe